V zdravom tele zdravý ….,

Ozaj neviem,ako mám začať s mojou úvahou.
Pri nákupoch som zažila množstvo príbehov v obchodných centrách, ale teraz fakt neviem,ktorý vybrať.
Stačí si zapnúť televízor a horor je na svete.
Taký mor-svinský,vtáčí…u nás aj vo svete.
Už aby mal človek strach si kúpiť základné potraviny-vajíčka, kurča,morčacie mäso, ale aj bravčové…

V múke a v strúhanke sú mole. Chlieb,pečivo na druhý deň je ako kameň a krájaný balený chlieb na druhý deň splesnený.
A tie akcie!
Ak si kúpim mandarínky, ešte nedôjdem domov a už sú splesnené.
Podobne pomaranče,jablká,banány /tie vedú!/. Už sa človek nad tým ani nepozastavuje,veď všetci  kupujúci sme s podobnej situácii.
Ale minulý týždeň som zažila ozajstnú nákupnú „šajbu“.
Môj manžel chodí veľmi rád nakupovať. Mne to vyhovuje,pretože ešte chodím do práce a nutné veci zoženie.
Má to ale jednú chybu-nakupuje, akoby mala byť vojna !
To bolo v akcii…to bolo v akcii…
A ja šetrná,ktorá nevyhodí ani smietku,neviem,ako mám všetky potraviny spracovať.
My sme boli vedení tak,že jedlo bolo posvätné.

Ak sme nezjedli my,vždy sa ušlo pocestným.
A tak,okrem iných potravín,kúpil chladenú kačku-keby kačku!Ale kačiatko.
Malé,mäkučké od masti,z ktorého by sa vytopilo možno deci masti a obtiahnuté kosti mäskom.
Ale bolo v akcii!!!
Záruka- 10  dní.

Na tretí deň som chcela kačku nasoliť,okoreniť ,aby som ju na ďalší deň upiekla.
Ale bola akosi neprirodzene nafúknutá v obale.
Preto som ju nevybalila a nechala som ju do druhého dňa. To už obal skoro praskol.

Mám dobrého známeho veterinárneho lekára,ktorého som úplne náhodou ráno stretla. A jeho rada-jasne,že nejesť!!Hneď mi vymenoval rôzne príčiny,čo mohlo kačku „zduť“.
Poobede som mäso zbalila,zobrala som bloček a išla som tovar do nákupného centra reklamovať.
Žiadny problém nebol.
Pani,ktorá vybavovala reklamáciu, kačku zobrala, na môj bloček napísala, že som nespokojná s tovarom, ja som to podpísala a tým to haslo.
Pri pokladni zahlásila,že tovar berie na reklamáciu a išla do predajne.
Nechtiac som išla za ňou v úmysle pozrieť sa na ostatné kačiatka a prípadne kúpiť novú.
Ale pani reklamátorka ma predbehla.

Šup kačku do chladiaceho boxu medzi ostatné.
Skoro som odpadla. V tom okamihu som nevedela,ako mám zareagovať.

A ako som reagovala?Hanbím sa priznať!
V tom šoku nie že by som ju upozornila,alebo urobila iné opatrenia-utiekla som.
Až keď som vyšla z obchodného centra,vyjasnilo sa mi,čo som videla.
Uvedomila som si,že som mala nejako zakročiť. Ale ako? Bola som nahnevaná,šokovaná…
Je to vôbec možné?Ale pravdu povediac,ani neviem,kde by som sa mala sťažovať.

A  komu? Na veterinu,poslať fotku potravinárom?
Do novín? Možno by bolo dobre,keby v každom obchode mali aj uvedené, ako v prípade  reklamácie postupovať.
Obyčajný smrteľník, ako napríklad aj ja, je bezradný…

Išla som sa relaxovať do iného obchodného centra. A hneď som zamierila k chladiacemu pultu s hydinou.
A hľa!.Kačiatko také isté,malinké,nenafúknuté. Bez akcie,trojnásobne drahšie.

Je víkend.
Idem urobiť nákup. Čo variť?
Červenú kapustu máme, aj mrazenú knedľu.
Čo tak k tomu peknú, veľkú, bez akciovú kačku?

Mňam-mňam-mňam…