Burko

Spoločnými silami zvládneme všetko

Zdravie nadovšetko Žime zdravo s profesorkou Katarínou Horákovou

Žime zdravo s profesorkou Katarínou Horákovou

Celoročná kúra s kombuchou
V Číne je známa už od čias dynastie Tsin, 221 rokov pred Kristom. Jej jedinečný účinok tu bol hodnotený na úrovni magických zázračných nápojov. V priebehu stáročí sa oživujúci prírodný nápoj dostal cez Japonsko a Rusko do Európy. Viac tu.

Minerály krásy pre zdravie pokožky, nechtov a vlasov
Ľudské telo nepretržite premieňa chemické látky na iné látky, užíva a uvoľňuje energiu, odbúrava a buduje nové biologické zlúčeniny, a to znovu a znovu. Náš blahobyt a zdravie závisí úplne od jemnej chemickej rovnováhy v našich bunkách. Rovnaký princíp platí aj pre našu krásu. Viac tu.

Ako piť a jesť v lete
Prechod od letného obdobia býva plynulý a pre väčšinu ľudí bez dramatických zvratov. Leto je obdobie so zníženým metabolizmom a sila trávenia je najslabšia z celého roku. Toto vysvetľuje, prečo väčšina ľudí stráca chuť na jedlo a predovšetkým má záujem o chladné nápoje. Viac tu.

Telo patrí do čistiarne
Súčasný svet pre náš organizmus pripravuje väčšiu záťaž, než sme schopní prirodzenou cestou spracovať, a tak sa pravidelná detoxikácia – čistenie organizmu – stala v podmienkach nášho života nutnosťou. Vnútornú očistu organizmu je možné prirovnať k vonkajšej hygiene. Viac tu.

Počúvajme svoje telo čo mu chýba
Telo nám naznačí, čo máme jesť a mali by sme v takýchto prípadoch vyhovieť svojím chúťkam. Môže to byť napríklad zväzok mrkvy alebo kus syra. Tri týždne trvajúca chuť na mäso je istým dôkazom toho, že si telo žiada železo. Ak sú zásoby opäť doplnené, prejde aj chuť na mäso. Viac tu.

Sprievodca na dobrý nočný spánok
1. Spime v  úplnej tme alebo si ju vytvorme – ako je to len možné.
Aj kúsok svetla v miestnosti môže narušiť naše vnútorné hodiny a epifýzu produkovať melatonín a  serotonín. Dokonca aj najmenšia žiara z rádiobudíka môže rušivo pôsobiť na spánok. Viac tu.

Hypertenzia je chorobný stav
Je rizikovým faktorom poškodenia orgánov – srdca, mozgu, obličiek a  orgánových systémov, ale predovšetkým zapríčiňuje trvalé poškodenie srdcovo – cievneho systému a môže sa skončiť smrťou. Viac tu.

Nízky krvný tlak – Je to tiež choroba?
Ak krvný tlak u dospelého je pod normálnou hodnotou 120 mmHg horného (systolického) krvného tlaku (medzi 95 a  110 mmHg), hovoríme o nízkom tlaku – hypotónii. Spodný (diastolický) krvný tlak stanovujeme u osôb s hypotóniou pod 65 až 60 mmHg. Vzniká z rôznych príčin. Viac tu.

Tri cenné dary prírodnej lekárne. Liečivé byliny s protibakteriálnou, imunostimulačnou a protizápalovou účinnosťou.
Táto kráľovná amazonských liečivých rastlín či posvätná rastlina Inkov je známa pod viacerými názvami. Pomenovanie Uncaria tormentosa či Uňa de gato čiže mačací pazúr vzniklo kvôli tŕňom vyrastajúcim spod stoniek listov, ktoré umožňujú popínavej rastline dostať sa čo najvyššie za svetlom. Viac tu.

Doplnková domáca liečba lymskej boreliózy
Borelióza je infekčné ochorenie spôsobené baktériami, a preto sa v prvom rade lieči antibiotikami. Výživové doplnky, prípadne lieky, ktoré sú užitočné v  priebehu liečby boreliózy samotné však v žiadnom prípade boreliózu nevyliečia a na stav boréliovej infekcie nemajú samy o sebe vplyv. Viac tu.

Borélie – nebezpečné baktérie, ktoré trápia ľudstvo od pradávna
Kliešte a lymská choroba existujú po tisíce rokov. Túto skutočnosť potvrdila nedávna pitva 5300 rokov starej múmie. Nemecký lekár Alfred Buchwald prvý krát opísal chronické kožné vyrážky (erythema migrans), ktoré sú teraz známe ako lymská borelióza pred viac ako 130 rokmi. Viac tu.

Ako sa zbaviť patogénov
Helicobacter pylori – pôvodca rakoviny žalúdka
O tomto mikroorganizme sa do polovice 90. rokov dvadsiateho storočia v lekárskych kruhoch veľmi nevedelo, podobne ako ani o chlamýdiách. Helicobacter sa stal doslova akýmsi módnym mikroorganizmom, ktorý na rozdiel od chlamýdií zase spôsoboval mnohé tráviace ťažkosti. Viac tu.

Prečo trpíme na poruchy pamäti, zábudlivosť, neschopnosť koncentrácie
Príčinou je väčšinou rozpad jemne rozvetvenej štruktúry mozgových buniek a neurónov i chátrajúce zásobovanie buniek mozgu živinami. Pri výžive nervov a kŕmení pamäti myslíme vždy iba na cukor. V  skutočnosti mozog a  ďalšie bunky nervového systému potrebujú glukózu ako nositeľa energie. Viac tu.

Liečivé byliny na podporu trávenia a na detoxikáciu
VVhodné sú vo forme čajov alebo extraktov s  priaznivým účinkom na činnosť žalúdka, pečene, obličiek, čriev a podporujúce ich čistenie. Rastlinné čaje sa pripravujú spravidla zaparením nadzemných častí rastlín, alebo ako odvary z koreňov či plodov. Viac tu.

Čerstvé ovocné a zeleninové šťavy
Na  zachovanie zdravia nestačí zabezpečiť jednotlivé bunky svojho tela správnou výživou. To je iba jedna strana mince. To už vieme, že súčasne rovnako dôležitá je pravidelná schopnosť tela eliminovať odpadové látky. Viac tu.

Klíčky – silná výživa v „malých balíčkoch“
Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako dosiahnuť optimálne zdravie, je jesť veľa ekologicky pestovaných potravín. Klíčky poskytnú ešte silnejšiu alternatívu, môžu ponúknuť jednu z najvyšších úrovní výživy. Najlepšie zo všetkého je, že môžeme si ich pestovať ľahko a  lacno priamo doma. Viac tu.

Rakytníkov olej – jedinečná zmes antioxidačných látok
V  ostatných rokoch výskumy odhalili veľa potenciálnych výhod antioxidantov pre zachovanie zdravia človeka, ktoré sa nachádzajú v potravinách. Na základe týchto poznatkov sa neustále vyvíja úsilie nájsť čo najsilnejšie druhy rôznych antioxidantov. Viac tu.

Štíhlou sa stať, štíhlou ostať – dokážeme to
Svoju ideálnu hmotnosť dostávame do vienka v okamihu narodenia. Je to práve tá hmotnosť, pri ktorej všetko, čo sa v našom tele deje, prebieha hladko a  bez prekážok. Viac tu.

Cielená pomoc pri chudnutí
Skúsenosti hovoria, že kto začal na sebe pracovať a  dodržal pravidlá oddelenej stravy, bez ohľadu na vek dospel k úspechu a  spokojnosti. Stratil na  hmotnosti, zoštíhlel v páse, v bokoch a navyše sa aj zdravotne začal cítiť oveľa lepšie. Viac tu.

Podľa týchto parametrov si svoju dennú výživu môžeme organizovať nasledovne
Raňajky Nezabudnime, že tráviaci proces je ráno ešte slabý. Podľa hladu a chuti, typu tráviacej aktivity, ale aj v  závislosti od  veku a  pracovnej činnosti budú raňajky vyzerať rôzne. Kto ráno potrebuje dlhší čas, aby sa prebudil, u  koho hlad nastáva až neskoro dopoludnia, tomu stačí trocha ovocia alebo len čaj či šťava. Viac tu.

Rady pre úspešnú detoxikačnú kúru
Sprievodné javy očisty organizmu. Zvládnuť kúru nerobí problém väčšine ľudí. Napriek tomu sa môžu objaviť problémy. Napríklad bolesti hlavy, zvracanie, hnačka, únava, ospanlivosť, plynatosť, zápach z úst, ekzémy. Nie sú to príznaky ochorenia, ale prečisťovania organizmu. Viac tu.

Nie každý olej je vhodný na všetko
Dnes sa dá kúpiť veľa rôznych druhov špeciálnych olejov. Niektoré sa predávajú ako lisované za  studena. Lisovanie za  studena je prvým lisovaním olejnín, takto pripravené oleje majú špeciálnu arómu a prekrásnu medovú farbu. Viac tu.

Jarné bylinkové kúry
Príchodom jari sa niektorí cítime zrazu unavení a nie sme schopní vykonať toľko práce ako zvyčajne. U niekoho sa to môže prejaviť pocitom skleslosti a depresie. Využime silu jarných byliniek – cesnaku medvedieho a  pŕhľavy dvojdomej na prekonanie prelomu zimy a  jari. Viac tu.

Ako škodí kuchynská soľ
Jeden z ôsmich odporúčaní v súvislosti s diétou, ktorou môžeme znížiť riziko vysokého krvného tlaku a srdcovo-cievnych chorôb, a čo mnohí prehliadame, je SOĽ! Pozrime sa, čo odporúčajú všetky kardiologické spoločnosti na  svete, vrátane Slovenskej kardiologickej spoločnosti či Slovenskej nadácie srdca. Viac tu.

Zimná jablková kúra
TTrojdňová superkúra nás urobí „fit“, odľahčí naše telo a  pomôže nám dostať sa po  niekoľkých dňoch opäť do  sukne. Cítime sa unavené, malátne a tučné? Potom potrebuje naše telo odľahčenie! Viac tu.

Kyslá kapusta organizmus detoxikuje
Kyslá kapusta je jedlo a liek pre každého. Surovú i kyslú kapustu odborníci svorne považujú za najzdravšiu potravinu vôbec, ktorá je vhodná pre zdravých, chorých a chudnúcich. Kapusta je najstaršou kultivovanou zeleninou. Pestuje sa viac ako 4 tisíc rokov. Viac tu.

Jedlo má vplyv na mentálne zdravie
Mentálne zdravie závisí podľa britských vedcov aj od výberu „správnych“ jedál. Potvrdila to aj štúdia, na ktorej sa zúčastnilo 200 dobrovoľníkov.
Až 88 percent z nich uviedlo, že pri úprave jedálneho lístka sa ich duševné zdravie výrazne zlepšilo: Viac tu.

Postarajte sa o svoje srdce a ono sa postará o vás!
Ako sa staráme o svoje srdce?
Väčšina z nás macošsky. Kým sa samo neozve, často naň ani nepomyslíme. Štatistické údaje sú toho dôkazom. Epidemiologická situácia vo výskyte ochorení srdca a ciev v Slovenskej republike patria spolu s  cievnymi chorobami mozgu k dominantným chorobám obehovej sústavy. Viac tu.

Antioxidanty ovocia a zeleniny chránia pred rakovinou
Štatistiky neúprosne svedčia o tom, že v porovnaní s obyvateľmi žijúcimi okolo Stredozemného mora – kde je veľmi nízky výskyt rakovinových ochorení, u  nás väčšina ľudí denne konzumuje veľmi málo ovocia a  zeleniny, ba niektorí ho dokonca nekonzumujú vôbec. Viac tu.

Zelenina pre zdravie
Už dlhé roky vieme a je aj vedecky dokázané, že v krajinách, kde ľudia konzumujú veľa zeleniny, sú podstatne zdravší a dožívajú sa vysokého veku. Ak vás trápia nejaké choroby, nemôžete sa zbaviť nádchy, často máte chrípku, je to znak toho, že zelenina sa asi u vás nevyskytuje každodenne aspoň tri- až štyrikrát na tanieri. Viac tu.

Vysoký tlak krvi – zákerný nepriateľ
Riziko zvýšeného krvného tlaku stúpa s vekom. Podporuje ho celý rad faktorov. Najväčšími nepriateľmi, priam zabijakmi, sú nadváha, príliš silné solenie jedál, alkohol, fajčenie, nedostatok pohybu. Alkohol je najčastejšou príčinou hypertenzie, vysokého krvného tlaku u mužov, pretože vyvoláva poruchy látkovej premeny. Viac tu.

Ako správne doplňovať vitamíny a minerály?
Aby sme mohli byť spokojní so svojím spôsobom výživy, riadiť by sme sa mali nielen podľa toho, do ktorej vekovej skupiny patríme, ale aj aký spôsob života vedieme. Ľudia, ktorí praktizujú aktívny život, môžu mať pôsobením častých stresov hladinu vitamínov a  minerálov zníženú niekedy až o jednu tretinu. Viac tu.

Koža – zrkadlo našej psychiky
Koža je dôležitým „spravodajcom” pre nervový, hormonálny a  imunitný systém a  sú- časne je „hovorcom” citov. Mení sa podľa toho, čo prežívame, vysiela pachové signály, optické prejavy, chráni naše vnútro a s rozlohou takmer dvoch štvorcových metrov je najväčším orgánom tela človeka. Viac tu.

Čo urobiť, aby sme neochoreli?
Napriek tomu, že sme zdedili určité riziko, nemusíme ešte ochorieť. Naším cieľom by malo byť prostredníctvom včasného poznania rizika chorobe predchádzať a zvíťaziť nad ňou. Zistilo sa, že ak poznáme nebezpečenstvo, správnou životosprávou či inými prostriedkami môžeme riziko znížiť. Viac tu.

Pomoc antioxidantov na zachovanie zdravia
Naše storočie je vyhlásené za storočie boja proti radikálom. Táto iniciatíva vzišla na základe poznatkov o  existencii priameho súvisu medzi výskytom veľkého počtu civilizačných chorôb zapríčinených z nadmernej tvorby voľných radikálov a zníženým stavom ich odstraňovania v organizme. Viac tu.

Recepty na očistu ciev
1. PROTISKLEROTICKÝ NÁPOJ
Osvedčený recept, ktorý pomáha čistiť cievy, upravovať hladinu cholesterolu a  znižovať vysoký krvný tlak.
• 15 strúčikov cesnaku, 2 citróny, 2 cibule, 50g očisteného chrenu, 0,25kg nerafinovaného cukru, 1l vody, najlepšie pramenitej, 3l zaváraninový pohár Viac tu.

Žime zdravo s prof. Katarínou Horákovou – Chlorella
Prof. Horáková konštatuje…
V posledných dvoch storočiach došlo k  takým rýchlym zmenám v životnom štýle, v  zložení stravy i v stravovacích návykoch, že sa tieto zmeny museli dostať s naším „naprogramovaným“ metabolizmom do  rozporu

 

 

 

close

Prajeme príjemné čítanie a ďakujeme za zdieľanie