Burko

Spoločnými silami zvládneme všetko

Archív Október-November-December 2018 Bezbariérovosť Pomôcky Zdvíhacie zariadenia pre imobilných

Systém MERO 3 je ručné ovládanie brzdy a plynu

Vhodné prevažne pre vozidlá vybavené automatickou prevodovkou.
U vozidiel s manuálnou prevodovkou doplníme elektronickú spojku. Jedná sa o úplne spoľahlivé certifikované zariadenie schválené ministerstvom dopravy. Môžete si tak byť istí, že do vášho automobilu inštalujeme naozaj spoľahlivý systém riadenia.

Princíp zariadenia
Funkcie pedálov brzdy a plynu prevedieme pomocou tohto zariadenia do páky umiestnenej vedľa stredového tunela vozidla na vodičovej strane.
MERO 3 odporúčame v prípade, keď vodič potrebuje zachovať možnosť nastavovania volantu alebo väčší priestor pod volantom. Páka MERO 3 má veľmi malé rozmery, predovšetkým jej hrúbka je bezkonkurenčne malá oproti zariadeniam iných výrobcov.
Páka preto zaberá minimum miesta. Zariadenie je tiež vhodné pre užívateľov s čiastočným postihnutím horných končatín. Nemusíte totiž zdvíhať pri ovládaní páky ruku toľko, ako v prípade štandardných pákových systémov umiestnených pod volantom.
Jednoduchosť ovládania MERO 3 Vás prekvapí. Vyberať môžete z viac madiel a typov ovládanie plynu, a to mechanicky, elektronicky, alebo otáčaním plynovej páčky.

Technické špecifikácie a výhody MERO 3

Certifikované zariadenie, vhodné prevažne pre vozidlá s automatickou prevodovkou.
Možnosť získania príspevku na systém vďaka legislatíve. Pri vozidle s manuálnou prevodovkou doplníme elektronickú spojku.
Môžete vyberať z dvoch tvarov páky – rovná a ľahko zahnutá.
Môžete si vybrať z niekoľkých typov madiel.
Naše novo vyvinuté zariadenie ponúka možnosť ovládať páčku plynu k sebe, alebo otáčaním.
Všetky varianty plynu možno vybaviť elektronickým plynom, čiže jemným chodom s malou ovládacie silou.
Vďaka kompaktným rozmerom celého zariadenia zaberá systém minimum miesta.
Nastavenie vášho volantu zostane zachované.
Páku možno sklopiť dozadu k získaniu ešte väčšieho priestoru pre vodiča, ktorý páku nepoužíva.

SPRIEVODCA VÝBERU RUČNÉHO OVLÁDANIA
Nefunkčné OBE NOHY
Vozidlo s automatickou prevodovkou
• Ručné ovládanie MERO 3.
• Ručné ovládanie MERO 2 (vpravo, vľavo).
• Plyn krúžok na volante + brzda MERO 2, alebo MERO 3.
• Plynová páčka vľavo, brzda MERO 2 vpravo.
• Pre ovládanie plynu viac variantov – motocyklová rukoväť, páčka.
Možno riešiť aj elektronicky pre veľmi jednoduchý chod.

Vozidlo s manuálnou prevodovkou
Ovládanie spojky elektronickou spojkou, k tomu je potrebné ručné ovládanie brzdy a plynu pozri predchádzajúci varianty v sekcii „vozidlo s automatickou prevodovkou“.
MERO 1 – mechanický systém všetkých troch pedálov. Je však náročnejšie na ovládanie. Pre ovládanie plynu viac variantov – krúžok na volante, motocyklová rukoväť, páčka vľavo.

Nefunkčná ĽAVÁ NOHA
Vozidlo s automatickou prevodovkou
• Stačí vozidlo s automatickou prevodovkou od výrobcu vozidla a úprav nie je potrebné.

Vozidlo s manuálnou prevodovkou

• Elektronická spojka alebo mechanická páka spojky MERO 2S. Mechanická spojka je náročnejšia na ovládanie, elektronická spojka je komfortnejšia a jednoducho sa ovláda.

Nefunkčná ĽAVÁ RUKA
• Odporúčame premostenie smeroviek a guľôčku na volant.

Nefunkčná PRAVÁ RUKA

• Vhodné jedine vozidlo s automatickou prevodovkou a premostenie stieračov na ľavú stranu.

Nefunkčné OBE NOHY A JEDNA RUKA (ľavá alebo pravá)

• Vozidlo s automatickou prevodovkou + ručné ovládanie brzdy MERO 2 (špeciálne tvarovaná koncovka páky pre ľahšie brzdenie aj pri natočenom volante) + elektronický krúžok plynu na volante + premostenie páčky stieračov
alebo smeroviek.

Zhoršená pohyblivosť rúk (spravidla kvadruplegici)

• Je možné použiť rad nástavcov na volant pre jeho ľahšie otáčanie (gulička, vidlička, trojzubec). Prípadne nástavec vyrobení na mieru.
Rovnako je možné použiť množstvo nástavcov na ovládacie tlačidlá ako na svetlá, hmlovky, okná. Môžete využiť štartovacie tlačidlo. Prípadne nejaké madlo, alebo pútko pre uľahčenie zatvorenie dverí.

Nefunkčné obe ruky

• Ak je človek od malička zvyknutý, spravidla má veľmi dobre nacvičené pohyby nôh. Možno teda riadiť aj nohami.
Podmienka je auto s automatickou prevodovkou. Jednou nohou možno otáčať volantom a druhou nohou pomocou páky (alebo pomocou nastavených pedálov) ovládať brzdu a plyn.

Viac informácií nájdete aj tu.

Pre informácie o podmienkach získania príspevku na úpravu vozidla volajte bezplatnú linku 0800 105 707.

Mám záujem
close

Prajeme príjemné čítanie a ďakujeme za zdieľanie